martijnenlisette.reismee.nl

Aflevering 11: Een expeditie naar satirisch Maleisië

Wat we nu weer hebben meegemaakt!

Met een stedentrip in de bruisende stad Singapore begonnen wij ons avontuur in ons laatste werelddeel. Wat een contrasten met de westerse wereld! Wat een prachtige gebouwen, historische musea en bijzondere geschiedenis. Wisten jullie bijvoorbeeld dat Singapore helemaal niet in Zuid-Amerika ligt, maar in Azië? Wij wisten dat niet. We dachten al, ‘wat duurt onze vlucht toch kort?’

Na Singapore zijn we naar het schitterende Maleisië gegaan. Het toeval wilde dat dit buurlanden bleken te zijn. We hebben daar indrukwekkende koloniale gebouwen met fraaie architectuur mogen aanschouwen, waaronder een monument met een zeer boeiende betekenis, namelijk een standbeeld met een geschiedenis waar je u tegen zegt. Echt heel erg interessant.

In Kuala Lumpur (een stad met 3,4 miljard inwoners) hebben we één van de vele katholieke kerken bezocht, van indrukwekkende watervallen gesprongen en gerelaxeerd op een van de authentieke stranden waar Kuala Lumpur zo bekend om staat. Daar kwamen we ook Pasqualino tegen, een gepensioneerde MASA-astronaut uit Mexico. Echt ongelofelijk gelachen met die man. En wat een verhalen hij kon vertellen, niet normaal. Zoals ook dat ene verhaal waarin er een enorme bizarre gebeurtenis gebeurde. Echt dubbel gelegen.

Vervolgens hebben we met onze Chinese gids, genaamd Hoelang, een trekking gedaan in de wilde jungle van Maleisië waar we naast Afrikaanse olifanten en zeldzame Kuala Lumpeese kualabeertjes ook de typische Maleisische zebra’s van dichtbij hebben mogen zien.

Na onze jungle avonturen was het tijd voor verkoeling in de hooglanden van Maleisië, waar we adembenemende uitzichten hadden op prachtige glooiende hellingen met bergen en theeplantages. Uiteraard hebben we meteen een excursie geboekt naar een theefabriek. Helaas kon deze niet doorgaan, omdat alle medewerkers net met koffiepauze waren.

Hopelijk hebben jullie door het lezen van dit informatieve stuk een indruk van wat wij precies gedaan hebben. Tenslotte heeft deze aflevering nog een paar van die altijd grappige “wist-je-datjes”?

Wist je dat:

  • Deze aflevering speciaal gemaakt is voor mensen die ‘reisweblogmoe’ zijn;
  • We geen LSD hebben gebruikt bij het schrijven van deze aflevering;
  • Vrijwel alle feiten in bovenstaand blog gebaseerd zijn op onwaarheden. Enige overeenkomsten met personen of gebeurtenissen berusten op louter toeval;
  • We het de afgelopen week een beetje gehad hadden met het reizen. Misschien zijn we na vijf maanden vol met indrukken toch enigszins reismoe. Het schrijven van deze blog heeft ons in ieder geval geholpen om weer te kunnen lachen. We zijn benieuwd of jullie uit dit verhaal kunnen halen wat waar is en wat niet waar is.

Reacties

Reacties

Stefan

Si, fly.. Nou heb ik weleens verhalen gehoord over krakkemikkige mexicaanse vliegtuigen en wat daar allemaal gebeurt, stewardessen die koffie vergeten. True story :)

groep 56

hoi, dit verhaal slaat nergens op.... Wij snappen de grap niet, maar onze juf wel....haha.... Succes en anders komen jullie maar eerder terug ?

Danique

Ohjee het cynisme en de dijenkletsers spatten er vanaf! Geen idee wat indd echt is en nep is in dit verhaal, behalve de koffiepauze; die had ik nog nooit gehoord en is natuurlijk true story! Ik hoop dat jullie snel weer normaal en vrolijk en reislustig door het leven kunnen! Hier in Nederland is het toch koud, rijden de treinen shit en blijft er maar opgevroren sneeuw overal liggen...maarrrrrr: je kan wel schaatsen in het Wilhelminaprak:):)! Liefs

Patricia ;-)

Net als mijn naam, is dit verhaal dikke onzin! Maar snap jullie wel! Denk er idd maar aan dat het daar een stuk beter is dan in dit koude kikkerlandje.. Maar goed; mochten jullie terugwillen, ik sta jullie op te wachten!! (Maar ook dat is onzin, want jullie gaan echt niet eerder terug komen!! En die reislust komt vast wel weer terug..)
LIEFS!!! (en dat is niet verzonnen/onzin/bullshit!)

Jop

Jullie verhaal over de thee-excursie die niet doorging omdat de medewerkers met koffiepauze waren doet me denken aan een voorval wat ik laatst meemaakte. Ik kwam bij de Ark van Oost aan om deel te nemen aan de cursus 'Omgaan met teleurstellingen', waar ik me voor ingeschreven had. Wat bleek: de cursus ging niet door. Dus ik balen als een stekker... Een paar weken later had ik me opgegeven voor de cursus 'Riet dekken'. Wat bleek: de eerste bijeenkomst van die cursus ging ook niet door, want Riet was ziek...

AP

Heel erg interessant. Dit verhaal doet me denken aan een bepaald werkstuk, had iets met Harry Potter te maken... ;)

Luna

Come home...Please come home. Jullie missen zo de elfsteden tocht en dat moet je niet willen, toch?

Hoelang

wie is mijn vrouw en hoe heet mijn kind

kristel

tsja wat moet je hier nou op zeggen. en ik me maar afvragen hoe we die mooie witte stranden in KL hadden kunnen missen hahaha

ohja de foto is besteld en het lijstje gekocht nu nog een gaatje in de muur midden in de kamer :) weddenschap is weddenschap :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!