martijnenlisette.reismee.nl

Aflevering 12: Vóór of ná het duiken een Thaise massage?

Wat voorafging in ‘'De wereldreis van Martijn en Lisette'':

- In Australië zijn Martijn en Lisette gaan duiken bij het Great Barrier Reef. Lisette had een topervaring, Martijn een paniekaanval.

- Martijn en Lisette waren een beetje moe van al dat reizen en schreven een zeer melige blog.

- Ze waren toe aan rust en regelmaat. Dit probeerden ze te vinden op een van de Thaise eilandjes.

Aflevering 12:
En toen was er rust... Na al die maanden van stevig doorreizen door Nieuw-Zeeland, Australië, Singapore en Maleisië hadden we het wel een beetje gehad met dat verkassen. Misschien hadden we wel last van die altijd gevaarlijke 'mid-reiscrisis'. Een paar dagen chillen op een fijn eilandje leek ons wel wat. Met dat gevoel passeerden we de grens tussen Maleisië en Thailand. Op zoek naar het beloofde chill-eiland in Thailand! Happy end?

Op het eerste eiland was het meteen raak. Palmboompjes, wit strand, enkele strandbarretjes en één straatje op het hele eiland. Verder niets. Na twee dagen besloten we hier minimaal een week te blijven om op adem te komen. De eerste dagen bestonden dan ook uit zwemmen in de zee, biertjes drinken, oliemassages krijgen en verse vis eten. Het deed ons zichtbaar goed. Een oude bekende kwam namelijk weer terug: de bruine kleur die wij sinds Fiji op onze huid hadden, maar die ons in het koudere Nieuw Zeeland had verlaten, staat weer netjes op onze lichamen.

'Hebben jullie dan een hele week niets gedaan op dat eilandje?', horen we jullie denken/vloeken? Owjazekerwel! We zijn nu allebei in het bezit van een duikbrevet! Eerst hoefde dat duiken niet zo nodig, vanwege Martijns paniekaanval in Australië. Maar ja, je moet toch wat een hele week lang. Naast ons hutje zat een duikschool en Martijn besloot toch maar eens een poging te wagen, die nog lukte ook! Onze duikschool was heel relaxed, met een fijne bar en allemaal vage duikinstructeurs. Ze waren zelfs zo relaxed dat onze duikinstructeur om de dag wisselde en de dagplanning eigenlijk nooit werd gehaald. Toch is het ons gelukt om alle vaardigheden van een duiker uit te voeren. Zo kunnen we nu onderduiken, de koffer induiken, Nieuwjaarsduiken en de belasting ontduiken.

Na al dat bijkomen op eilandje 1 moesten hier vanzelfsprekend wel van bijkomen op eilandje 2. Deze keer besloten we het nog beter aan te pakken, en boekten we een kamer in een fijn resort. Ons resort was prachtig en had een mooi zwembad. Hadden we al verteld dat ons resort een uitstekend zwembad had? Ons resort had een magnifiek zwembad. Hier hadden we weer van die typische wereldreisdilemma's: Nemen we vóór of ná het duiken een massage?

Nu zijn we op eilandje 3, Phuket, zo'n vreselijk drukke en toeristische plek met veel van die Thaise ladyboys (''The Hangover 2'' gezien?). Ons appartement heeft een goedgevulde minibar met biertjes die omgerekend 75 cent kosten. Die drinken we dan gezellig in één van onze kamers, bijvoorbeeld in de aparte kamer die speciaal voor de dubbele wasbak is gebouwd. Vanuit hier gaan we een visum-run doen. Door al dat chillen op de Thaise eilandjes is ons visum namelijk alweer bijna verlopen. Vanuit Phuket gaan we een middagje naar Birma om ons Thaise visum te verlengen. Kunnen we zeggen dat we ook in Myanmar zijn geweest.

De volgende keer in ‘'De wereldreis van Martijn en Lisette'':
(Leeswijzer: Pas op! Dit gedeelte bevat spoilers)

- Lezen jullie of het ze lukt hun visum te verlengen, of dat ze de rest van hun wereldreis doorbrengen in een smerige Thaise gevangeniscel.

- Gaan Martijn en Lisette eindelijk een duet opnemen (op veler verzoek zal het resultaat weer een prachtig filmpje worden)!

- Zal achteraf blijken dat al dat chillen op Thaise eilandjes toch meer geld heeft gekost dan was begroot... Maarja, achteraf is het mooi wonen.

Bonus: de video van de week
In de video van deze aflevering zit het truitje van Martijn iets te strak. Kijk maar eens hoe onze held hiermee omgaat...(zie ‘'video's'')

Mirjam H

Zon, duiken, veel bier voor weinig, massages en af en toe vast ook een 'splinglol'?!? ;) Klinkt goed!
Nu al benieuwd naar de volgende aflevering!!

X Mirjam

Sam K

Ik ben het eens met Mirjam H!

Jop

Ik ben het eens met Sam K.

Lenn

klinkt zeer relaxed!!

bob

lekker bezig jullie 2. Nog heel veel plezier de laatste maanden!