martijnenlisette.reismee.nl

Aflevering 1: Zwervers en trampolines

De wereldreis is begonnen!

Na een fijn afscheid van onze familie op Schiphol was het na al die maanden voorbereiden tijd om echt te vertrekken. Leuk was ook dat het Nederlands elftal nog even langs kwam op Schiphol om met ons mee door de douane te gaan (zou het een voorteken zijn voor het EK 2012??!?).

We zijn geland in Los Angeles, waarna we het strand op Venice Beach (Baywatch!) hebben opgezocht op om daar een aantal dagen te vertoeven. Ontbijten op het strand, freaks op skeelers en zwervers zonder benen: “Please give me some money for my penis enlargement, because I want to be a pornstar”.

We hebben daar fietsen gehuurd en moesten meteen een handtekening zetten voor “Helmet refused”. We zijn dus echt in Amerika!

Vervolgens zijn we de zogenaamde ‘Highway 1’ richting San Francisco gaan rijden. Wat een fantastische en afwisselende route is dat! We rijden rond, stoppen op de mooiste plekken, gaan daar wat drinken om vervolgens te balen dat er geen Wifi is. Zo worden we weer fijn met onze neus op de feiten gedrukt over de gewenning (verslaving?) aan internet. Wifi lijkt naast onderdak, eten en veiligheid wel onze belangrijkste levensbehoefte, haha.

Op deze route hebben we geslapen in dorpjes die niet eens in de Lonely Planet staan en dat was ook niet zo verrassend, want ’s avonds was er weinig te doen. Gelukkig verkochten ze wel ‘Dutch Windmill bier’. Dat is typisch Nederlands bier en elke Nederlander drinkt dit regelmatig (nooit van gehoord :)).

Momenteel zijn we in San Francisco! Een stad met hele steile straten, een gezellige sfeer, zeeleeuwen op pier 39, Alcatraz, en… een zaal vol met trampolines! Daar moesten we natuurlijk naartoe (zie filmpje!). We slapen bij een neef van Martijn die in San Francisco woont. Hij is zo gastvrij dat hij ons in zijn bed laat slapen, terwijl hij zelf op zijn luchtbedje in zijn inloopkast slaapt.

Kortom, we gaan het de komende 39 weken nog wel vol houden op reis!

Irene

Volgens mij was mijn reactie niet helemaal aangekomen, dus vandaar nog een keer:

Hoe moet dat straks op die verlaten strandjes en mogelijk onbewoonde eilandjes zonder WIFI? Ziet er sportief uit hoor fietsen en trampoline springen, dus de machamburgers er een beetje afsporten enne ik vind jullie beter dan floortje en Chris want zo'n salto zie ik hun nog niet maken...
Veel plezier en leuk wat van jullie reis te lezen en te zien.
Liefs,
Irene

Danique

Wat is dat megacool en vet zeg! Ik ben jaloers! Klinkt en ziet eruit alsof jullie echt aan het genieten zijn:)
Ik spring wel jaloers een rondje door mn kamertje in Utreg:)
Daaaag lieve broer en schoonzus! Liefs

Mirthe

Wat super om te lezen en zien! Fijn om te weten dat jullie het naar jullie zin hebben en vanalles doen! Ik vermaak me hier ondertussen met de ahXL in Overvecht, ook een hele belevenis;). Nog heel veel plezier!!! Kus en knuffel

kristel

jaja het is nu echt begonnen het grote avontuur waar jullie al zo veel jaren (!) van dromen!

hoe zwaar relaxt is dat gewoon even naar een strandje, even de highway 1 rijden, even naar san fransisco!! toemaar weer!! geniet ervan!!

liefs kris

Tjarda

Volgens mij hebben jullie het echt heel slecht daar. Beetje trampoline springen enzo... haha.

Groetjes je allerliefste nicht!!

Lycke

wauwwww!!! Geniet ervan!!