martijnenlisette.reismee.nl

Aflevering 2: Cowboys en indianen (Kom pak je lasso maar…)

Howdy!

De afgelopen dagen zijn we dieper de Verenigde Staten binnengetrokken en hebben we kunnen proeven aan de sfeer van het Wilde Westen. Met ons autootje zijn we heel wat nationale natuurparken doorgereden. Daar hebben we een enorme verscheidenheid aan natuurpracht gezien zoals je kent uit de tekenfilms van Yogi Bear en Road Runner & Coyote: groene valleien, watervallen, rode rotsen, cactussen en zelfs beren op de weg! Wat een prachtige natuur heeft Amerika!

Met onze wandelschoentjes aan zijn we door diepe kloven en hoge ravijnen gelopen. In de Death Valley hebben we net als Bassie en Adriaan geprobeerd een eitje te bakken op de motorkap van onze auto. Dat is helaas faliekant mislukt: het ei viel rauw op de grond. We vertrouwen die clown en die acrobaat dus niet meer!

Midden in dit gebied van natuurparken en woestijnen reden we Las Vegas binnen. Met open mond hebben we gekeken naar alle lichten, shows en mensen toen we over de ‘The Strip' reden. Wel apart dat er overdag geen reet te doen is in die stad. Maar als de zon onder gaat en alle neonlichten aan gaan is het een waar spektakel. Ons hotel was ook bizar. Het had zelfs een achtbaan in de hal (zie filmpje). Een erg prettige manier om na je ontbijt wakker geschud te worden.

Hier eten wij zoals de cowboys. Veel vlees en veel bbq-saus. Ook leuk dat er soms echte cowboys live liederen zingen met hun gitaren tijdens het eten. Toch zien cowboys en indianen er hier heel anders uit dan bij ons tijdens carnaval. Vooral als ze Ronan Keatings ‘'You say it best, when you say nothing at all'' zingen.

Wat we erg prettig vinden is dat onze wereldreis nu lekker compact is. Waar we tijdens de voorbereiding in Nederland de gehele 9 maanden aan het regelen waren (een hotel met oud en nieuw in Sydney, dan een auto huren in de VS, en dan weer een dekkende reisverzekering), daar plannen we nu maximaal drie dagen vooruit voor het gebied waar we ons nu in bevinden. Dat maakt het reizen leuk, flexibel en spannend.

De komende dagen gaan we nog veel meer natuurparken zien, waaronder de Grand Canyon. We gaan er zeker weer van genieten!

Yiii-haa!

irene

Hey wat leuk weer wat te lezen en wat een prachtige plaatjes. Lijkt ne een heel contrast tussen las vegas en de natuurparkrn. Goed om te zieb en horen dat jullie zo genieten!
Hier in nederland hebben we deze week nog n beetje nazomer dus lejker terrashes en wit biertjes weer. Lukt het me zo al wat om jullie NL te laten missen?;) ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.

Liesbeth

Leuk weer wat van jullie te lezen. Als er behalve het gebakken eitje verder niets mis gaat, dan is het OKE! Hebben jullie de film 127 hours ook gezien? Neem dus altijd water en een goed padvindersmes mee!!
Wens jullie verder een toffe tijd toe!

Thijs

Mooie verhalen, vooral dat eitje van b&A! Als ik het goed heb zijn jullie onderweg of inmiddels aangekomen bij de grand canyon :) mooi!

lenn

Whaha balen van dat gebakken eitje zeg;). erg vreemd ook dat die cowboy's er daar anders uitzien dan bij ons met carneval;). klinkt allemaal super gaaf!geniet ervan. Liefs lenn

Jelle

Wauw!!! Wat een super geweldige foto's weer!!! Jullie zien er ook allebei zo heerlijk ontspannen en genietend uit! En wat een prachtige natuurschoon daar! Ook nog bedankt voor de mail met plaatjes, natuurlijk vind ik dat leuk, kan er juist geen genoeg van krijgen! En ik ben zo blij dat ik eindelijk weet hoe dat microfoontje werkt! Erg leuk om jullie weer even gezien en gesproken te hebben! Veel plezier tijdens de mooie wandeling! Ik ga even frisse lucht happen... Joep heeft net wortels met alioli gegeten....pfff hellup!! Misschien ruiken jullie het zelfs daar nog!!! Nou schatjes tot de volgende keer!!!
Dikke kus, ook van mijn vliegende baby!

kristel

ik dacht dat jij zo goed kon koken lisette... maar als je zelfs al geen eitje kan bakken.... haha!
Amerika is stiekem toch wel heel mooi als je dat allemaal zo hoort! super man!

ik kijk al uit naar het volgende verhaal en film :) liefs

Sam td

haha, mooi geschreven, een lust voor de lezer, cowboys die dat soort nummers zingen zijn wel behoorlijk verdwaald dan zou ik zeggen. En waar ik jullie erg hoog inschat qua intelligentie vind ik dat jullie er wel wat laat achter komen dat je clowns en acrobaten niet kunt vertrouwen hoor ... ;) Viele plezieros daaros!!

Jasper

Leuk verhaaltje weer hoor! Ook mooi dat je de bier light hebt ontdekt daar! Smaakte hij ook zo goed als het klinkt?

Lycke

Wauw, wat geweldig.. En die foto's!! Ben helemaal niet jaloers hoor ;) Ik hoef niet te zeggen geniet ervan want dan doen jullie zo te zien met volle teugen!!

Sam K

Fijn! Ik moest er erg om lachen en zoals door andere ook al gezegd B&A zijn toch wel een beetje van hun voetstuk zijn gevallen! Maar goed te horen dat het zo goed gaat! Lik

Ymkje

Hoi

Wat ontzettend gaaf allemaal zeg. Jullie genieten volop zie ik wel.