martijnenlisette.reismee.nl

Aflevering 4: Hawaii, Honolulu en hondenweer

Aloha!

In Nederland kwamen we erachter dat we met ons ‘Around the World' vliegticket een tussenstop konden maken in Honolulu. We hoefden hier geen moment over na te denken: Natuurlijk maken we een tussenstop in Honolulu! Witte stranden, Waikiki beach, een blauwe zee, tropische jungles en bloemenkransen! Tenminste, dat dachten we...

Helaas bleek de realiteit anders: Honolulu is een grote Amerikaanse stad, veel lelijke flatgebouwen langs de kust en 7-baans wegen vol met auto's. We hebben zelfs in de file gestaan terwijl het keihard regende! Honolulu is door ons uitgeroepen tot het Benidorm voor de Amerikanen.

We besloten snel om naar de andere kant van het eiland te verkassen, waar de plaatjes wel klopten met hoe we Hawaii in gedachten hadden: Hier waren inderdaad de mooie stranden en de groene natuur. Ook een stuk rustiger en relaxer gelukkig. We hebben een vulkaan beklommen, gezwommen onder een waterval, gesnorkeld, zeeschildpadden gezien en natuurlijk veel ananassen gegeten. En hoewel Jurassic Park hier is opgenomen zijn we nog geen Tyrannosaurus Rex tegengekomen. Wel hebben we de eerste kakkerlak op onze reis mogen begroeten. Het hele hostel heeft kunnen meegenieten hoe wij probeerden dat beest uit onze slaapkamer te verwijderen.

Uiteindelijk werd het weer een heerlijke week, waarin we goed zijn uitgerust voor onze volgende bestemming: Fiji!

Ps. Wij vinden jullie reacties op onze verhaaltjes, foto's en filmpjes keileuk! Bij deze een digitale aai over de bol voor iedereen die ons een berichtje heeft gestuurd: ...aai...