martijnenlisette.reismee.nl

Aflevering 5: Melk uit een kokosnoot drinken in Fiji

Bula!

Op onze slaapkamer in Zwolle hadden we één muur bedekt met fotobehang met daarop een verlaten strand van een bounty-eiland. Lang hebben wij ervan gedroomd om ooit eens zelf op zo'n bounty-eiland te zijn. De afgelopen drie weken hebben wij ons vermaakt op Fiji en lijkt het wel of we zó in het fotobehang zijn gestapt: De zee en stranden zijn hier prachtig en lijken precies zoals op ons fotobehang.

Onze activiteiten van de afgelopen drie weken bestonden uit het snorkelen tussen Nemo en zijn vriendjes, in een hangmat liggen en melk uit een kokosnoot drinken. Deze aflevering typen wij nu vanaf onze strandstoelen met uitzicht op een van de vele koraalstranden die Fiji rijk is. Kortom; druk, druk, druk!

In Fiji is ‘'Kava'' een belangrijk onderdeel van de cultuur. Kava is een legaal drankje dat in Fiji ongeveer even gebruikelijk is als een bakje koffie in Nederland. Echter de effecten zijn het tegenovergestelde: In Nederland heb je koffie nodig om wakker te worden, te werken, dingen te regelen en alert te zijn. In Fiji gebruik je Kava om nog relaxer te worden dan je al was. Elke dag na het avondeten komen alle mannen van de eilandjes bijeen om dit samen te drinken.
Floortje Dressing en Chris Zegers hebben speciaal voor deze aflevering een gastpresentator uitgenodigd om de Kava te testen: In onze eigen ‘Spuiten en Slikken' aflevering (zie filmpje) laat Filemon Wesselink aan jullie zien hoe Kava wordt gebruikt, wat de effecten zijn en hoe ‘'lekker'' Kava smaakt.

Gisteravond hebben we Lisettes verjaardag gevierd onder het genot van meerdere biertjes samen met Schotse, Duitse en Australische vrienden voor een dag. De avond werd opgeleukt door de Schotse jongen die enkele Nederlandse woorden kende zoals ‘'hondenlul'' en ‘'eikelbijter'', en deze te pas en te onpas uitschreeuwde.

Morgen gaan we naar Nieuw-Zeeland om daar de rugby-kampioenen te feliciteren met hun wereldtitel. Jullie lezen hierover in onze volgende aflevering!

Lenn

klinkt super goed zo'n bounty eiland! Vooral met een schotse jongen die om de haverklap eikelbijter en hondelul schreeuwt haha. Eikelbijter kende ik nog niet...heb ik ook weer wat geleerd;)! Genietse van Nieuw Zeeland!!Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!

liefs lenn

Irene

Wat een vervelende wereldreis hebben jullie. ;)

Tjarda

Leuk om weer een reisverslag te lezen! Ik hoop wel voor jullie dat het leven in Nieuw Zeeland wat rustiger voor jullie gaat worden...zo'n druk leven op Fiji wil je ook niet, kom je straks na 9 maanden reizen nog moe terug in Nederland ;)

Sam td

Klinkt als een leuke afwisseling na de VS! niet verkeerd zo'n leven in de hangmat!! doe mij ook maar zo'n Kava:)

Sam td

haha, zie net het filmpje Filemon, (ik neem bij nader inzien toch even een koffie ;) )

kristel

alweer naar nieuw zeeland, jullie reizen wat af!! geniet ervan! niet stiekem een flesje Kava meesmokkelen he? wordt vast niet gewaardeerd :) blijven jullie je wel een beetje gedragen zoals een Nederlander dat betaamd? haha

Bert

Saai! Ik wil scooterhuur verhalen horen!

Karin

Hey!!! Tijd voor een nieuw verhaaltje?!?!?! Ben erg benieuwd! Jullie gaan veel sneller dan ik gedacht had!
Peter zit nu btw ook in New-Zeeland.. Hem al tegen gekomen?? :-p
Liefs