martijnenlisette.reismee.nl

Aflevering 6: Dolfijnen en Perzische kebab

Op een zonnige maar frisse ochtend lagen we plotsklaps te dobberen in het koude zeewater voor de kust van Nieuw-Zeeland. Even daarvoor vaarden we op een klein bootje tussen de groene heuvels, en beide werden we in een supersexy wetsuit gehesen (foto’s zijn niet openbaar maar wel te bestellen via e-mail, 20 euro per stuk ;)). Al dobberend in het koude zeewater maakten we gekke piepgeluidjes en bliezen we bubbels door onze snorkels. Na een tijdje zagen we vanuit onze ooghoeken grijze gedaantes naast ons zwemmen. We lagen namelijk in zee samen met wel 100 dolfijnen! In eerste instantie kwamen ze een nieuwsgierig kijkje nemen, maar al snel gingen ze echt met ons spelen! Ze zwommen tussen ons in en surften mee met de golven naast ons. Het was echt een grandioos gevoel om te zien hoe deze wilde dieren onze wetsuits en gekke geluiden kwamen bewonderen. Echt een hoogtepunt op deze reis!

Een ander hoogtepunt van onze reis was ons bezoek aan Hassan, een vriend van Martijn die al 9 jaar in Nieuw Zeeland woont met zijn vriendin Tina. Martijn had hem al in geen jaren gezien, het weerzien was daarom extra fijn. Hassan heeft ons verwend met Perzische kebab, een rondleiding langs zeeleeuwen, botanische tuinen en het nachtleven van studentenstad Dunedin. Aangezien alle studenten net klaar zijn met hun laatste tentamens, en zich opmaken voor de zomer/kerstvakantie, werden er veel feestjes gevierd. We hebben de brandweer meerdere malen in de fik gestoken banken en ander meubilair zien blussen.

Het was erg fijn om weer tijd met Hassan te kunnen besteden. Toen we een potje voetbalden op het strand herleefden de oude tijden van de Trekvogels A1.

Nieuw-Zeeland is een erg fijn land om doorheen te reizen met alle prachtige natuur, fijne hostels en vriendelijke mensen. Het is hier nu volop lente, dus alle bomen staan in bloei en er zijn heel veel lammetjes in de wei. We zien besneeuwde bergen met gletsjers en ijsrotsen, een ruige kust met veel zeeleeuwen en pinguïns die daar aan het chillen zijn, terwijl er ook regenwoud is waarin allerlei watervallen zijn verstopt. In het volgende verhaal vertellen wij jullie over een activiteit die wij altijd al eens hebben willen doen: op grote hoogte uit een vliegtuig springen (met een parachute op de rug)…

Kiwi!

Marielle

Weer een schitterend verhaal! Ik ben ziek, maar van het lezen van deze aflevering knap ik weer wat op! Ga zo door xxxx

Lycke

Wat een belevenissen weer!! Wat moet dat geweldig zijn geweest met de dolfijnen...!!
Bij deze wil ik graag 1 wetsuit foto bestellen, leuk voor aankleding van de Tactus kantine.
Heeeeeel veel plezier met jullie volgende uitdaging, uit een vliegtuis springen.. whaaaa!!
Liefs vanuit Zwolle, Lycke
PS misschien genieten jullie daar extra als ik je vertel dat het hier nu, 10.00uur sochtends, nog steeds -1,5 graden is... Brrrr!!!!

Danique

Wow Nieuw-Zeeland ziet er echt supermooi uit!! ik ben jaloers! Wat een mooie fotos zitten erbij zeg, daar gaat er vast eentje van op canvas;) komen jullie ook wel eens in lelijke gebieden of gaat dit droomreisje gewoon zo door?;) Veel plezier lieve broer en schoonzus, geniet ervan! Dikke kus ya sistah

Tjarda

Klinkt weer goed hoor!! Mooi land is het ook hé. En ik kan het weten hahaha.
Gaaf man dat jullie ook gaan sky diven!! Laat foto's en video maken hé! Kost wel wat geld, maar je hebt je hele leven er plezier van...elke keer als ik de dvd zie van mijn sprong krijg ik weer de kriebels ;)

Marieke D5

Wauw! Ik ben jaloers (en wil weer terug naar NZ..)
Hebben jullie ook je kuitspieren ook getraind op het steilste weggetje (Baldwin Street) in Dunedin? Geniet van dit mooie land!

Sam K

Pffff doe eens lekker relaxt daar!
Wat een fijn verhaal. Ik wil dat ook!
Hier is het lekker koud, handschoenen, sjaal, vroeg donker... je kent het wel. Veel plezier daar nog en we gaan enorm bellen!