martijnenlisette.reismee.nl

Aflevering 7: Skydiven in Nieuw Zeeland

Het rode lampje brandt. We zitten in een klein, roze vliegtuigje. We zijn gespannen. We hebben allebei een man achter ons die ‘doggystyle’ aan ons zit vastgeketend. Deze mannen zijn duidelijk minder gespannen, aangezien ze allebei een beetje met hun iPhone spelen. Het rode lampje brandt nog steeds. We krijgen even een zuurstofmasker op. Het groene lampje knippert opeens heftig. Het luik van het vliegtuig schuift open. Een enorme hoeveelheid kabaal en wind vliegt naar binnen. Een voor een schuifelen we naar het luik en hangen we met onze benen buiten boord. We zitten in een klein roze vliegtuigje op 4,5 kilometer hoogte en zijn van plan om eruit te springen!

Even hebben we spijt van onze keuze. We konden kiezen om te springen van een normale hoogte, of van de hoogst mogelijke hoogte. Bij het boeken van onze vlucht keken we elkaar aan en wisten we meteen dat we voor het hoogst mogelijke gingen. Nu zitten we op deze hoogte in een klein vliegtuigje en zien ver beneden ons Nieuw Zeeland liggen. Veel tijd om bevreesd te zijn is er niet, we springen eruit!

De eerste seconden zijn onbeschrijfelijk. We weten niet meer wat onder of boven is. We vallen zo hard als de aardse zwaartekracht ons toelaat. Het is zo gaaf! We zien mooie vergezichten met aan de ene kant een groot blauw meer en aan de andere kant Mount Doom, die berg uit de films met dat ringetje. De 60 seconden vrije val zijn binnen een mum van tijd voorbij. De parachute knalt open.

Rustig zweven we naar beneden. Eenmaal aangekomen op de grond rennen we naar elkaar toe en vallen we in elkaars armen. We hebben parachute gesprongen! We hebben het beste gedaan wat je kunt doen met kleren aan. Het was zo mooi!

Terug op het vliegveld kijken we naar onze film (zie filmpjes!). We zijn kapot maar o zo blij. Wat een gevoel. Wat een topervaring!

rieky

Wat een super mooie ervaringen doen jullie op.

groetjes Stef en Rieky

Tjarda

Gaaf hé!! Wil je niet nog een keer? Gelijk heb je om van het hoogste te gaan, daar in Nieuw Zeeland (en Australie) mag dat, hier in Nederland niet. (teveel vlieg verkeer)
Heb je er foto's en film van laten maken?

Danique

Waaaaaauuuuuww wat megavet! Wat een mooie films, fotos en verhalen! Jullie waren vast zenuwachtig;) Ik ga ook met Raoul springen, krijg er nu superveel zin in door jullie ervaring!!
Liefs

Stef

Nice! Lekker actiefilmpje ook dame en heer. Martijns filmpje deed me een beetje denken aan topgun :P
Veel plezier nog!

Sabine (volleybal)

WAT GAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!! :)

Groep 5/6 St. Martinusschool

Hallo Lisette en Martijn.
Hebben jullie het leuk gehad in het vliegtuig? Het zag er heel leuk en spectaculair uit! We vonden het hartstikke cool! Wij willen het zelf ook, alleen juf Mariëlle niet, die stond te gillen en te trillen! We vonden het filmpje van de onderbroek van Martijn ook mooi en lachen! Ook het bubbelbad filmpje was leuk, vooral de stem van Martijn. Cindy vond het filmpje van de luchtgitaar ook grappig! En Lisette is bang voor ezels! Wij niet njanjanjanja!!!!
Komen jullie een keer bij ons op school als jullie terug zijn aub? We wensen jullie nog veel plezier!!!
PS: Nog heel veel filmpjes maken hoor, vooral grappige!
Heel veel groetjes van ons allemaal!

Mirthe

Woow, superdupervet!!!!! Wat zijn jullie stoer, en wat maakt zo'n sprong jullie charmant;). En vooral dat 'hoi mam'; humor verandert blijkbaar niet op zo'n wereldreis;). Veel liefs

Joep

Wat fantastisch dat jullie dit gedaan hebben. Echt super mooi! Net als alle andere dingen trouwens die jullie gedaan hebben.

Heel veel groetjes en je weet het he..... een sleutelhanger met een schorpioen erin haha.

Sam K

Gozertje en chica wat een tof verhaal! Ik moest er erg hard om gniffelen hier! (Zo hard dat mijn collegas er van opkeken). Klinkt fijn! Veel plezier nog en denk zo af en toe wel aan jullie hier!

Lik,

Sam K

willem en kristel

ongelooflijk, wat een leven.....

Lycke

whaaaaa en weer ben ik he-le-maal niet op jaloers op jullie oersaaie verhaal... Lisette wat te gek!!!! xxx

Esther

Hoi hoi,
Ik dacht eens even kijken op jullie site maar wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Super gaaf allemaal. Kun je wel negen maand volhouden. Beter als hier in Nederland.
Wij gaan volgende week naar Australie dus wie weten komen we elkaar nog ergens tegen. De wereld is klein, als je ziet waar jullie in korte tijd allemaal zijn geweest.
Blijven genieten,
Esther

herman en ans winkelman

Lisette en Martijn gefeliciterd met de verjaardag van je zus en sch.zus. Wat knap van jullie om dit te doen geweldig zo'n wereldreis maken. Nog veel plezier en veel wijsheid. Dikke knuffel. Wij zijn een oom en tante van joep. Veel groetjes
Herman en Ans

Mirjam H

Wat gaaf zeg!! Of zoals ze daar zeggen 'sweet as'!
Blijf genieten. X

Marielle

Ha lief zusje en zwagertje.
Ik mis jullie, hopelijk hebben jullie snel weer internet! Ik ben zo benieuwd wat jullie allemaal in Australie uitspoken! Dikke kus!