martijnenlisette.reismee.nl

Aflevering 8: Wie dit leest is gek!

Die gekke Nieuw Zeelanders hebben op elke rivier, berg of grot een manier gevonden om er extreem te kunnen sporten. Zo kun je in een levensgrote plastic bal van een berg afrollen, van een ruige rivier stroom afwaarts sleeën met je waterslee, of met een schommel van 50 meter over een klif schommelen. En wat hebben wij gedaan? Wij zijn naar een grot gegaan met allemaal glimmende wormen aan het plafond.

Met al die extreme sporten klinkt het natuurlijk wel een beetje lullig om naar een grotje met wormpjes te gaan kijken. Zijn wij na het skydiven dan toch veranderd in bange hazen? Om jullie het tegendeel te bewijzen hebben we vriendelijk bedankt voor het boottochtje door de grot, maar zijn we al abseilend, bergbeklimmend, raftend en wandelend door de grotten getrokken. Eerst werden we weer eens in supersexy wetsuits gehesen (deze keer zijn de foto’s wel openbaar :), en kon ons donkere avontuur beginnen. Na heel wat geklim en geklauter langs rotswanden en door smalle doorgangetjes in de grot, vaarden we rustig in onze raft over het water. De lampjes van onze helmen gingen uit en de hele grot werd verlicht door duizenden blauwe glimwormen. Het was wonderbaarlijk om te zien en het gaf een heerlijk romantisch gevoel… Totdat de gids ons vertelde dat glimwormen eigenlijk maden zijn die een lichtgevend draadje uit hun anus hebben hangen.

Na deze lichamelijke inspanning was ons bezoekje aan een spa met terminale baden (:)) een heerlijk sinterklaascadeautje voor onszelf.

De grottentocht en de spa waren een mooie afsluiting van het prachtige en leuke Nieuw Zeeland. Inmiddels hebben we de Kiwi’s ingeruild voor de Koala’s en zijn we Down Under gegaan. Onze eerste dagen in Australië waren een beetje wennen aan de prijzen (twee biertjes in de kroeg = 12 euro, ka-tjing en dankjewel) en alle grote, lawaaierige partyparty backpackershostels. Maar hier heb je dan wel kangoeroes die je werkelijk overal tegenkomt. Zelfs in de supermarkt! (Hoewel ze er dan toch wat minder schattig uitzien, verpakt als steaks, worstjes of kebabspiesjes). In de volgende aflevering meer over onze avonturen in kangoeroeland!

G’day mate!

Lycke

Wat gaaf weer allemaal! En gave foto's! Hier druilerig koud snertweer, jullie missen niets ;) Geniet ervan en een fijne kerst en jaarwisseling daar! Liefs uit Zwolle

Kristel

mmm... ik geloof dta ik heel gek geworden ben.... pff dat zinnetje duikt echt overal op jullie site nu op haha!
Nu alweer in Australie, ben benieuwd wat jullie ervan vinden! enne om nu een kangaroe te gaan eten... op de een of andere manier trekt het me niet zo.

tot snel :)

liefs

Tjarda

Nu ben ik helemaal jaloers hoor dat jullie in Down Under zitten...dat is mijn land!! hahaha. Ruilen?
Dat jullie in de grotten zijn geweest, is dat op mijn aanraden geweest? Daar ben ik ook geweest vroegah haha. Idd erg gaaf om te zien!!
Veel plezier tussen skippy!

Jelle

Leuk leuk leuk!!!
Erg romantisch om naar een paar maaien met lichtgevende kontjes te gaan kijken.. Ik ben net bij hengelsportvereniging geweest, heb een bakje maaien (ja Martijn...dit zijn 'maden' op zijn Gaanderens) gehaald en nu met hun achterwerk aan de kerstlampjes in onze boom gedraaid...Maar ik vind het niet zo mooi, komt wellicht doordat ik geen blauwe maar gele lampjes heb...
Dikke kus!!!

Irene

Wat een leuk verhaal weer en wel spectaculaire belevenissen in en rondom de grot.
Ben benieuwd wat jullie in Australie gaan meemaken.
De foto's zijn leuk geworden.
Enne die verwennerij was natuurlijk echt nodig voor Sinterklaas haha!
Volgens mij worden jullie elke dag wel verwend met mooie avonturen.
Liefs,
Irene

Raoul

Klinkt erg avontuurlijk en mooi!
Wat erg dat jullie naar terminale baden zijn geweest? Hebben ze geleden? Of bedoelen jullie misschien thermale baden haha ;)

michel

En toen had ik jullie verhaal pas gelezen. Ben benieuwd of jullie kangoeroevlees hebben gegeten met Kerstmis? En hoe was het met de camper op Tasman-eiland?

Charmaine en Seelan

Hierbij ontvangen jullie de link naar mijn woning die te koop staat, maar tot die tijd te huur is:

Ik verhuur deze voor een minimum termijn van een jaar
De huur bedraagt € 700,00 per maand. Dit is exclusief kosten voor gas/water/licht.
Na een jaar bestaat de optie op nog eens 6 maanden huren.

Een aantal andere voorwaarden zijn:
Verhuur loopt via onze makelaar: Aspekt makelaars (bemiddelingskosten van toepassing)
Bij aanvang huren bedraagt de borg 1 maand huur en wordt de huur per maand vooruitbetaald.
Je schrijft je in via de gemeente op dit adres
Op deze huur is geen huursubsidie mogelijk
Indicatie vanaf appartement beschikbaar: ca. 1 mei 2012.

Ik verneem graag of je interesse hebt, mail of bel dan morgen op 06 – 24273781 Seelan@casema.nl

Met vriendelijke groet,

Seelan en Charmaine